Australia | All glory comes from daring to begin

Welcome to Oz

In de zon en de aangetikte 27 graden die ik voel branden op mijn Nederlands ongekleurde armen en benen,op de hoek van Military road en Belmont road,zit ik te wachten tot het 13 uur is en ik heb afgesproken met een andere au pair. Best tevreden als ik ben, want de eerste busrit in mijn eentje is keurig gegaan met m'n nieuwe opal card (OV). Vandaag ben ik alleen op pad geweest en ik moet toegeven: ik ben best goed gezelschap.

De eerste stranden zijn gezien (Balmoral) de eerste spinnen, cockroaches en mozzies (muggen) zijn gespot, de eerste taalfouten zijn gemaakt, ik word uitgetest en gewaardeerd, maar bovenal zijn de eerste dagen vol heimwee meegemaakt. Heimwee, homesickness. Het gelijk al waarderen en idealiseren van thuis begon bij mij niet direct hier. Nee, het begon al op Schiphol waar mijn meest dierbaren me uitzwaaiden en ik besefte wat voor gouds ik in handen heb en wat ik zou verlaten voor een tijdje. De tweede vlucht van Dubai naar Sydney heb ik ervaren als vreselijk en van de 13 uur heb ik er zeerwaarschijnlijk 5 gespendeerd met huilen, 2 met eten, 5 met poging tot slapen en 1 met staren naar het vlucht scherm en de gillende baby's. Films? Niks gezien. Nog nooit eerder vond ik mezelf zo aandoenlijk en zielig. Met het inmiddels uiterlijk van een drugsverslaafde ben ik opgehaald en zijn de Harbour Bridge en Opera House op mijn netvlies verschenen. De blogs die vol worden gepropt met pure Au Pair verhalen vind ik zelf nogal oersaai. Alsof jullie het wat uitmaakt dat je inderdaad vieze voeten krijgt van schommelen in Dirty Park. De geur van scholen in Mosman zijn vergelijkbaar met die van ons en de uniformpjes maken het af. De tijd gaat snel en langzaam tegelijk en ik zou liegen als ik zou zeggen dat het niet moeilijk is. Het uitzicht is prachtig, de omgeving is meesterlijk, Erika&David Hugo&Arabella zijn begripvol en leuk. Maar (ja, er is een maar) de veiligheid van thuis en het kunnen aanraken en zien van liefde zonder tijdverschil laat me beseffen dat we iedere dag dankbaar moeten zijn voor die wie we liefhebben. Sentimenteel als ik ben!;)
Afgezien van de heimwee, is het nu al een prachtig avontuur. Trots ben ik op mezelf. Mag gezegd worden. Mag gehoord worden. En niemand die me dat afpakt.
- Nobody said it was easy -

Reacties

Reacties

Roxanne

Vind ik heel leuk

Marieke

Heel mooi geschreven pat! Geniet, ondanks de heimwee, van dit fantastische avontuur!
Liefs

Laura

Mooi weer geschreven meis!! Begin is altijd moeilijk, en je komt jezelf waarschijnlijk nog 10 keer tegen. Je gaat nieuwe dingen ontdekken, nieuwe mensen ontmoeten, je Engels verbeteren, je groeit als persoon en natuurlijk wordt dit een ervaring en avontuur die niet meer van je afgepakt zal worden.

Pat ik ben zeker trots op je!!
You can do it!

X Laura

Bernadette

Wat een schrijftalentje!

Weet je Pat, natuurlijk heb je heimwee, natuurlijk mis je je thuis, je mams, je paps, je zus, je net veroverde

Nadine

Hoi Patty,

Mooi geschreven en ook goed omschreven. De eerste dagen/weken zijn niet altijd even makkelijk, maar dat hoort erbij. Goed dat je zelf op pad gaat om de omgeving te ontdekken en andere au pairs te ontmoeten, super! Hopelijk ga jij je snel helemaal tuis voelen, maar dat gaat helemaal goed komen. Geniet ervan want voordat je het weet sta je weer op Nederlandse bodem.

groetjes van het Au Pair team van Travel Active

Sarah

wow heel mooi pat !! You can do this!! Xxxxx

Ria Timmers

Lieve Patty wat een mooi verhaal ik hoop als je tranen zijn opgedroogd heel begrijpelijk je moet ook heel wat achterlaten.Maar wie weet als je terugkomt dat er heel wat is veranderd ten goede. Dus meisje geniet van je zes maanden en ik kijk uit naar je volgende verhaal dikke knuffel tante Ria

Renate

Reis voor je eigen boek. Een pad die jij kiest. Je kan het....geniet van deze ultieme uitdaging. Xxx

Cherryl

Je bent een kanjer!!

Germaine

Je kan het Pat!
En terecht super trots op jezelf.
Geniet er van lieverd!
Dikke kus

Romana

Je bent een toppertje!!

Ramona

Wat mooi geschreven Pat. Je mag zeker trots zijn op jezelf! Hopelijk went het snel. Geniet ervan! Xx

Jolanda

Patty je bent een topper...je doet t toch maar. Ik ben trots op je en met mij nog vele anderen die dat zijn. Ik blijf je blogs lezen. Liefs Jolanda xxx

dorien

Lieve Pat, er komt een moment dat je tranen van verdriet, tranen van dankbaarheid worden voor al t moois wat je gaat ervaren.
En denk erom: eet genoeg chocolade????

Fia

Trots op jou,lieve Pat. Prachtig geschreven... Love jou xx

Dionne

komt goed patt lekker Skypen en appen, en proberen te genieten :) xxxx

Corine

Ha Patty,
Wat ben je open en eerlijk over jezelf! En wat een schrijvers talent!
De moeilijkste stap heb je nu genomen, het loslaten van je 'gouden' dierbaren. Koppie op meis, je doet iets wat weinig anderen je na zullen doen. En lees je eigen verslag na: wees trots op jezelf!
Geniet van het land, de cultuur en al die verwarmende zonnestralen ( want hier valt er hagel, regen en waaien we uit onze jassen...)
Xxx

Jeffrey

Nice Pat,

En dat al na een paar dagen. Moet je nagaan als je daar gesetteld bent, hoe tof het wordt!

Enjoy!

X

Inge

Het gaat allemaal goed komen daar. Ben trots op je.
Xxxx Inge

Patty

Doet me echt heel goed jullie reacties. Heel erg bedankt! X

Joleen

Lieve Patty,
Pffff, tranen met tuiten huil ik even met je mee.
meid wat een gevoel, kunnen de meeste van ons geen voorstelling bij maken. Helemaal alleen op je zelf geworpen.
Maar Patty, geniet ervan, van alle mooie dingen die op je pad verschijnen xxx

Marloes

Lieve Pat,
je doet het super.
Liefs Loes

Rene de Moor

Lieve Patty,
Sinds vandaag je blogs gelezen, sommige dingen gaan digibeten als ik echt te snel. Ik heb altijd sceptisch gekeken naar programma's al Hello en Goodbey, maar daar stonden we dan he vorige week. Middenin een van de meest emotionele afleveringen ooit. We hebben elkaar fijn allemaal even vastgehouden in de wetenschap dat wij er over 6 maanden toch gewoon allemaal WEER staan. JIJ een ervaring rijker, wij een illusie (had ik ook ooit maar) armer. Doe lekker de dingen die je wilt!!!!
Ik blijf je volgen. Hou van je, ook als je daar zit :-)
Rene

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active